Az elmúlt több mint húsz év során grafikai csapatunk számtalan vizuális anyagot készített, kis- és nagyvállalati partnerek számára egyaránt.
Tapasztalataink szerint még a legnagyobb cégek is sokszor bizonytalanok abban, hogyan fogjanak neki egy-egy kampány vizuális tervezésének. A kreatív irány meghatározása, az üzenet vizuális formába öntése és a nyomdai kivitelezés összehangolása komoly előkészítést igényel.
Mire érdemes odafigyelni a grafikai tervezés során?
A tervezési folyamat kiindulópontja mindig a közönség meghatározása. Kikhez szól az üzenet? Milyen korosztályról, érdeklődési körről vagy éppen vásárlási szokásokról beszélünk? Egy tinédzsereknek szóló plakát teljesen más hangulatot és stílust igényel, mint egy prémium üzleti szolgáltatást népszerűsítő brosúra.
A grafikai anyagoknak tükrözniük kell a cég egyedi arculatát. Az alkalmazott betűtípusok, színek, logóhasználat és vizuális elemek mind a márkaidentitást erősítik – vagy épp gyengítik, ha nincsenek összhangban vele. Éppen ezért a tervezés során mindig figyelembe kell venni az arculati kézikönyvet, vagy ha ilyen nincs, akkor következetesen kell kialakítani a vizuális kommunikáció irányvonalait.
Nem mindegy, hol és milyen méretben jelenik meg az adott grafika. Egy molinó, egy járműreklám vagy épp egy kis méretű matrica mind más megközelítést igényel. A kompozíciónak alkalmazkodnia kell a rendelkezésre álló felülethez, a látótávolsághoz, valamint ahhoz, hogy a célközönség mennyi ideig látja az anyagot.
A színek nem csupán esztétikai szerepet töltenek be, hanem pszichológiai hatásuk is jelentős. A megfelelő színhasználat képes érzelmeket kiváltani, figyelmet irányítani, vagy akár a vásárlási döntést is befolyásolni. Fontos, hogy a kiválasztott színpaletta összhangban legyen a márka stílusával és az üzenet jellegével – legyen szó egy akcióról, új termékről vagy márkaépítő kampányról.
A képek és illusztrációk kulcsszereplői a vizuális kommunikációnak. Mindig jó minőségű, nagy felbontású képeket használjunk, amik esztétikusak és tematikailag is illeszkednek a kampányhoz.
A grafikai anyag nem regény – a szöveg legyen rövid, tömör és jól olvasható. Ami kell: figyelemfelkeltő címsor, lényegretörő leírás és a jól strukturált tipográfia. Különösen fontos ez kültéri vagy nagy forgalmú helyszíneken megjelenő anyagok esetén, ahol a nézők csupán néhány másodperc alatt döntik el, hogy tovább olvasnak-e vagy sem.
A digitális tervezés csak az első lépés – az anyag végső megjelenése a nyomtatáson múlik. Különböző reklámeszközökhöz eltérő technológiát használnak: például szélesformátumú nyomtatást molinókhoz, vagy UV-nyomtatást kültéri táblákhoz. A grafikai fájlokat ennek megfelelően kell előkészíteni – a felbontás, a színtér (pl. CMYK), és a vágójelek beállítása mind kritikus tényezők.
Az elmúlt több mint két évtized során grafikai osztályunk több ezer egyedi vizuális anyagot tervezett és valósított meg. Tapasztalataink révén pontosan tudjuk, milyen kihívásokkal szembesülnek akár a kezdő vállalkozások, akár a nagyvállalatok egy-egy promóciós kampány tervezésekor. Mi nemcsak grafikai szolgáltatást nyújtunk – partnerei vagyunk abban, hogy az ötletekből, célzott, hatékony és látványos megoldások szülessenek. Bízhat bennünk: szakértelmünk, kreatív csapatunk és tapasztalatunk garantálja, hogy minden anyag a lehető legprofibb formában kerül ki a kezünkből.