Tudtátok, hogy a színek óriási hatás gyakorolnak az életünkre? Nemcsak a hangulatunkat befolyásolják, de a döntéseinkben is fontos szerepet játszanak – például vásárlásaink során.
A nagy brandek előszeretettel erősítik eladásaikat a márkaüzenetüknek megfelelő színekkel.
A piros csomagolásba öltöztetett termékek például figyelemfelkeltő hatást gyakorolnak ránk, az élelmiszeriparban pedig kifejezetten szívesen alkalmazott szín - étvágygerjesztő hatása miatt.
A zöld békét és harmóniát sugároz, a kéket pedig „a kommunikáció színe”-ként is jegyzik, nyugalmat és megbízhatóságot árasztó természete miatt.
A narancssárga a barátságosság jelképe, a barna az eleganciáé, a fehér a tisztaságé, a fekete pedig megnyugtató ürességet áraszt. Mindegyik különböző hatással van az érzéseinkre.
Nagy kedvencünk, a nyomdaiparban használt és évente frissülő Pantone Kézikönyv, számos csodás szín gyűjteménye. A Pantone festékgyár által szabadalmaztatott színskála abban segít, hogy a nyomtatás élethű, azaz színhelyes legyen.
A Pantone minden évben megválasztja Az év színét is, amelyet 2021-ben rendhagyó módon 2 szín együttesét jelenti: a 17-5104 Ultimate Gray és a 13-0647 Illuminating fantázianevekre keresztelt szürke és sárga szín házasságát.
A Pantone Színintézet ügyvezető igazgatója, Leatrice Eiseman azzal indokolta rendhagyó döntésüket, hogy a mögöttünk lévő, 2020-as év után, amikor a fókusz az egymástól való távolságon és a kihívásokon volt, kifejezetten fontos egymás támogatása és az optimizmus, a remény.
Épp ezt szimbolizálja a két szín együttese: a boldogságot sugárzó napsárga és a stabilitás jelképeként választott szürke barátsága.
Nekünk nagyon tetszik a választás.
Ti mit gondoltok?
Marketingszakemberekként folyamatosan foglalkozunk a színekkel és azok vásárlókra gyakorolt hatásával, és örömmel támogatjuk Ügyfeleinket termékeik- és szolgáltatásaik eladásában színtanácsadással.
Forduljatok hát hozzánk bizalommal, hogy üzleti céljaitok elérését a megfelelően megválasztott színnel is támogassátok.
Szeretettel:
a Molino Kft. csapata